A ma is működő repülőgépek közül a legnagyobbnak, a 88,4 méteres fesztávolságú és 84 méter hosszú szovjet-ukrán An-225 számít.
Termetétől és maximum 640 tonnás felszállótömegétől nem találunk nagyobb és tekintélyesebb repülőgépet. Eddigi rekordjait csak az egyszer repült amerikai H-4 döntötte meg fesztávolságával.

Azonban felmerülhet a kérdés, hogy vajon miért gyártanak egy ekkora repülőgépet, mi célja lehet annak, hogy ilyen mértékkel nagyobbra építsék társaitól. A válasz egyszerű. Eredeti rendeltetése és születésének fő oka a szovjet űrrepülőgép és más rakétaalkatrészek szállítása volt, azonban az 1988-ban elkészült egyetlen működő példányt, az ország széthullása és az űrrepülőgép-program törlése miatt felszámolták, alkatrészeinek egy részét kiszerelték és értékesítették.

Az 1990-es évek végére újra repülőképes állapotba hozták, azonban ekkori fő rendeltetését már csak az Antonov Airlines szállítási munkája jelentette, mivel a nemzetközi piacon komoly igény jelent meg a nagy kapacitású szállítmányozásra.

A megújult An-225 első kereskedelmi útja 2002 januárjában Stuttgart és Omán közt zajlott, ahol csaknem 200 tonnányi élelmiszert szállított az Ománban állomásozó amerikai katonáknak. A Mrija (álom) névre is hallgató típust az amerikai hadsereg és a NATO is gyakran igénybe veszi speciális szállítási feladatokra.
Mivel az első példány ilyen sikereket ért el, az Antonov-gyár jelenlegi tervei közt szerepel a másik, félig elkészült darab befejezése is.

A bejegyzés trackback címe:

https://napipille.blog.hu/api/trackback/id/tr881784553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása