Amennyiben elkészül, akkor a svájci Gotthárd-hágó alatti vasúti alagút nyeri el ezt a címet. Az Alpokon át Zürichet Milánóval összekötő útvonalon már van két alagút, de ezek a megnövekedett forgalom következtében már nem tudják biztosítani a megfelelő kapacitást. Különösen a vasúti alagút esetén okoz problémákat, hogy az 1000 méteres magasság feletti ki- és bejárataihoz nagy emelkedésű pálya vezet, illetve a lavinák miatt az útvonalat sokszor le kell zárni.

2003-ban kezdtek hozzá az alagút építéséhez, amely 57 km hosszú lesz, de a kétvágányos kialakítás (két önálló alagút egymás mellett) és a további szellőző, illetve egyéb alagutak összesen több mint 150 km-t jelentenek.
Az új alagút egyenletes, 500 méter körüli tengerszint feletti magasságban halad, így kapacitása akár a 200-250 vonat/napot is elérheti. A személyvonatok maximális sebessége 250 km/h, a tehervonatok maximális tömege 4000 tonna lehet. 2009 közepéig a projekt 85 %-át megvalósították, de a jelenlegi átadási határidőt 2017-re elcsúsztatták.

Az alagútban a fúrópajzsok naponta maximum 25-30 métert haladnak előre. Az alagút különlegessége lett volna, ha megépül az a föld alatti vasútállomás, amelyről 800 méteres gyorsliftek vitték volna fel a túristákat a Sedrun település melletti kijárathoz. Az alagút harmadánál ugyanis biztonsági okokból a vonatok áttérhetnek a másik vágányra, a föld alatti csomópontról menekülési útvonalként és szellőzőaknaként is funkcionáló függőleges járaton keresztül lehet feljutni Sedrunba. A mélyben fekvő állomás ilyesfajta kiépítése megdrágítaná a munkálatokat, valamint korlátozná az alagút áteresztő kapacitását, ezért az ötletet elvetették.

A bejegyzés trackback címe:

https://napipille.blog.hu/api/trackback/id/tr902110261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása