A Volkswagen-konszernhez tartozó vállalat hajdan négy autógyár egyesülésével született (Audi; DKW; Horch; Wanderer).
A századfordulón egy bizonyos August Horch kezdett autókat gyártani Zwickauban, de később távoznia kellett a cégtől, és új vállalatot alapított. A Horch név jogai az eredeti gyárnál maradt, ezért új márkanevet kellett kitalálnia. A fáma szerint, egy ülésen Horch fia szólt közbe latinul, hogy hallgattassék meg a másik fél is "audiatur et altera pars" és javasolta a kifejezésből származó Audi nevet. Az ötlet mindenkinek tetszett, így megalakult az új márka.

A két cég története egy dán illetékességű, Rasmussen nevű úriember keze alatt ért ismét össze. Rasmussen még Szászországban kezdett gőzmobilokat gyártani DKW (Dampfkraftwagen) néven, majd folytatta főként motorkerékpár- és autógyártással. 1928-ra bevásárolta magát a gazdasági problémákkal küszködő Audiba, majd 1932-ben megszerezte a Horch- és a Wanderer-cégeket is, amelyeket Auto Union néven egyesített sajátjaival.
Az így létrejött új márka emblémáján 4 karika jelképezte a négy alapító márkát. Érdekesség, hogy kezdetben a négy gyár saját nevükön gyártották az autókat, és a négy karikás embléma csak a konszern által készített versenyautókon jelent meg.

Az 1950-es évek végére a Mercedes, 1964-re pedig a Volkswagen szerezte meg az Auto Union részvényeit. A 60-as évek végére a Volkswagen megszüntette a DKW-autók gyártását, és elkészítette az akkori új modellt, az Audi 72-t, és elkezdte felépíteni a régi márka ma is ismert új arculatát.

A bejegyzés trackback címe:

https://napipille.blog.hu/api/trackback/id/tr702092500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása