Bizonyára sokan tapasztaltunk már olyat, hogy egy plázában, vagy egy nagyáruházban a különböző standoknál ingyen édességeket, csokikat, promóciós finomságokat osztogatnak. Ennek valójában mi is a célja a kereskedőnek? Ennek van egy pszichológiai és  egy biológiai magyarázata is.

A pszichológiai magyarázat az az, hogy az általunk kimutatott kedvességtől (és persze az ingyen csokitól) jobb hangulatunk lesz, amitől a vásárlást is jobb hangulatban fogjuk végezni és így kevésbé fogunk foglalkozni a fizetendő összeg mértékével.
A biológiai háttere ennek az, hogy a glükóz (cukor) által megindított inzulintermelés egy triptofán nevű molekulát aktivál, amely az agy jutalomközpontjában boldogsághormon kiválasztásához vezet. Jobb kedélyállapotban pedig sokkal könnyelműbben hajlunk a kicsivel drágább termékek után.

Egy német kutatás igazolta is ezt az elméletet. A kísérlet vezetője Peter Kenning, a Friedrichshafeni Egyetemen létrehozott 2 csoportot a tesztalanyokból. Az egyik csoporttal megitatott 80 gramm glükózt tartalmazó vizet, a másik csoporttal pedig nem tett semmit, majd alapvető fogyasztási cikkeket mutattak nekik. Az alanyoknak meg kellett mondaniuk, hogy reálisnak tartják-e az adott termék árát, ha pedig nem, akkor mit gondol annak. A cukros vízzel megitatott csoport tagjai sokkal többször gondolták reálisnak az árat, és általában magasabb árakat is javasoltak, mint a kontrollcsoport tagjai.

Tehát mi ennek a tanulsága? Mindenki az emberek (potenciális vásárlók) jóhiszeműségét próbálja kihasználni. Aki meg például elmegy párjával vásárolni és rá akarja beszélni egy termék megvásárlására, akkor nyugodtan kapja elő a zsebéből a csokit, és addig adja neki, amíg rá nem bólint...:) (Persze csak viccelek)

A bejegyzés trackback címe:

https://napipille.blog.hu/api/trackback/id/tr981929228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása