Mi az a KdF-Wagen?

2010.05.25. 08:00

A népautónak tervezett bogárhátú Volkswagen eredeti neve egy német állami szabadidő-szervezet elnevezése után KdF-Wagen volt. A KdF-szervezetet (Kraft durch Freude, Örömben az erő) 1933-ban alapították azért, hogy örömöt adjon az embereknek, és azok minél több erővel tudják támogatni a nemzetiszocialista Németország építését.

A KdF tanfolyamokat, sportrendezvényeket, szabadidős foglalkozásokat szervezett, és dolgozók tömegeinek biztosított utazási és üdülési lehetőséget. Rügen szigetén üdülőkomplexumot hoztak létre, és több üdülőhajót is építettek. A KdF kirándulásokra társadalmi és politikai osztályoktól függetlenül, a Német Munkafront ajánlásával lehetett eljutni.

A Kraft durch Freude általános mottóvá vált, így Hitler 1933-ban utasítást adott a Ferdinand Porsche által vezetett mérnökcsapatnak a KdF-Wagen megtervezésére. A tervek szerint a 990 birodalmi márkába kerülő autók árát a vásárlók bélyegek megvásárlásával és egy gyűjtőfüzetbe való beragasztásával (lásd a képen) róhatták volna le előre, de a háborúra való felküszülés meghiúsította a terveket.

A wolfsburgi gyárvárosban és az ország különböző üzemeiben 1941-ig mindössze 210 autót gyártottak le, majd a haditermelés miatt átálltak a terepjárók és a kétéltű járművek gyártására.
A háború után az angolok autójavítóként használták a wolfsburgi gyárat és némi műszaki fejlesztéssel újraindították az 1941-ben félbemaradt munkákat. 1945-ben 1785 darab, 1946-ban már tízezer darab készült el az egyre népszerűbb járműből. Az autó primitív felépítése miatt biztosítani tudták az alacsony árat.

1955-ben gördült le az egymilliomodik példány a gyártósorról, miközben hírneve folyamatosan csak fokozódott.

A gyártást Németországban 1978-ban állították le, de Mexikóban egészen 2003-ig készültek bogárhátúk. Összesen 21,5 millió darabot gyártottak belőle.

A bejegyzés trackback címe:

https://napipille.blog.hu/api/trackback/id/tr372028223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása